De rol van ICT in het hoger onderwijs

ICT helpt studenten hun leerproces te beheren, hun kennis objectief te bekijken, creatief actie te ondernemen, theoretische en praktische problemen op te lossen, collectief te leren, deel te nemen aan gezamenlijke besluitvorming, een globaal perspectief te hebben op meerdere problemen en oplossingen, effectief te communiceren en complexe problemen op te lossen. Door de toenemende populariteit is ICT een essentieel onderdeel geworden van onderwijssystemen over de hele wereld. Dit artikel gaat over de rol van ICT in het hoger onderwijs, dat als gevolg van de toenemende globalisering in hoog tempo is gegroeid.

Ict

De universiteiten van tegenwoordig worden steeds afhankelijker van internet als middel om studenten relevante en waardevolle informatie te verstrekken, effectief te communiceren en relaties op te bouwen met docenten en met andere studenten. Studenten die geen toegang hebben tot dit soort informatie, kunnen mogelijk geen goede educatieve beslissingen nemen. ICT heeft het voor studenten mogelijk gemaakt om toegang te krijgen tot internet om toegang te krijgen tot een breed scala aan informatie, ongeacht of ze zich in hun thuisland bevinden.

ICT heeft in het hoger onderwijs veel voordelen. Veel universiteiten bieden inmiddels uitgebreide ICT-voorzieningen. Deze faciliteiten omvatten computerlabs, e-mail- en chatrooms, multimediapresentaties, online discussieborden, integratie van sociale media, webgebaseerde klaslokalen, virtuele klaslokalen, interactieve leermodules, studentenverenigingen, online tutorials, e-books en e-cursussen. Dit zijn enkele van de tools waarmee studenten online toegang krijgen tot een breed scala aan bronnen en kunnen deelnemen aan interactief leren.